içinde

Akdeniz’de Yelken

Bir tane olduğundan şüpheliyim, ama marinadan çıkmak için motorunu kullanmayı seven, hemen yelkenlerini açıp motoru sadece limana girmek için kullanan bir yatçı iseniz, o zaman hayal kırıklığına uğrayacaksınız. . Akdeniz’de çok fazla otomobil var.

Rüzgar, Costa del Sol boyunca doğu ya da batı İspanya kıyılarında esme eğilimindedir ve sonra köşeyi döndüğünüzde rüzgarı ışın alacağınızı düşündüğünüzde, onu tekrar burnunuza alırsınız. Aslında bu pek doğru değil, çünkü güneydoğu köşesinin 10-20 mil kuzeyinde rüzgar doğu-batı yönünde esmeye devam ediyor. Rüzgar estiğinde bile, genellikle öğlen 12’den önce ve bazen daha geç başlamaz.

Yani yapılacak şey, Baleariklere doğru acele etmek, çünkü adaların etrafındaki rüzgarların iyi yelken rüzgarları olduğunu gördük. Mallorca, Menorca ve İbiza çevresinde sık sık iyi rüzgarlar alırsınız ve içinde kalacak çok sayıda iyi demirleme yeri ve marina vardır. Özellikle Mayorka’nın kuzey-doğusu ve Menorca’nın çoğu harika bir seyir alanıdır.

Çoğu insan Med’in sakin olduğunu ya da sadece bir esinti olduğunu düşünür, ancak orada Devon ve Cornwall civarında olduğu kadar güçlü bir şekilde patlayabilir. Aradaki fark, rüzgarın hiçbir yerden gelip yarım saatte 7-8 kuvvetine çıkabilmesidir. Ve ne gökyüzü ne de barometre size pek bir ipucu vermiyor.

İç denizde yakalandım

Bu konuda oldukça şanslıydık, ama bir zamanlar kötü bir şekilde yakalandık. La Manga’nın iç denizindeki bir adanın daha az popüler olan tarafına kurnazca demirlemiştik. İlk gece her şey yolundaydı ve ertesi gün ve sonra rüzgarın doğudan dönmesi gerekiyordu, sanırım öyleydi, ama ertesi güne kadar değil. Akşam saat 8 civarında batıdan esen rüzgar düştü ve geceler genellikle sakin geçecek bir şey olmasını beklemiyorduk. 30 dakika içinde rüzgar sadece kuzeye gitmemişti, bizi adaya iten bir kuvvetle esiyordu!

Su yeterince derin olmadığı için karşı tarafa geçemedik, bu yüzden iç denizden çıkan kanaldaki marinaya girmek zorunda kaldık. Kanalın girişini gösteren ışıkların çalışmaması dışında bu yeterince kolay olurdu ve oraya vardığımızda hava zifiri karanlıktı.

Hepsi bu değildi; Silt nedeniyle, kanala bir kanal çizmeleri gerekiyordu ve bu, birkaç şamandırayı kırmızı ve beyazı birbirine bağlayan iplerle işaretlenmiş bir köpek bacağıydı. Daha da kötüsü, kanala giden huninin başında sadece bir beyaz ışık ve birkaç kırmızı ışık vardı. Bu yüzden tabii ki onları göremedik ve birdenbire gökyüzünde kontrast oluşturan bir sopa görene kadar duvara doğru ilerlemek zorunda kaldık.

O anda, kanalı işaretleyen ipe o kadar yaklaştık ki, kepçenin etrafında yakaladı, ama neyse ki yeterince kolay bir şekilde kayıp düştü. Marinaya girdiğimizde bile rüzgâr bizi iskeleden o kadar sert esti ki demirleme işimiz vardı, kalan tek alan yakıt ikmal iskelesi idi, bu da ertesi sabah vardığında sorumlu adamı eğlendirmedi.

O zamandan beri, özellikle İspanyolların şamandıra yerleştirme ve yakma konusunda iyi olmadıklarını ve genellikle hasarlı olanları değiştirmeye zahmet etmediklerini öğrendik. Gece seyri en iyi açık denizdeki uzun geçişler için ayrılmıştır.

Yani, her yerde olduğu gibi, Akdeniz’de yelken açtığınızda beklenmedik şeyler olabilir, ancak bazı harika yerleri ziyaret edersiniz, bazı sevimli insanlarla tanışırsınız ve nereye gideceğinizi bildiğiniz sürece harika bir deniz yolculuğuna çıkabilirsiniz – bu güneyi içermez. İspanyol anakarası!

Şimdi Med’de dolaşarak, Estepona’dan doğuya doğru giderek altı sezon geçirdik ve birçok insan soruyor:

“Akdeniz, yelken açmak için ideal bir yer mi?”