içinde

Toronto’dan Merhaba – Bölüm 3 – Niagara Şarap Ülkesini Keşfetmek

İki gün önce, özellikle 50 şarap imalathanesinden bazılarını keşfetmek için Avrupalı ​​ziyaretçilerimizi Niagara Yarımadası’nda küçük bir sürüş turuna çıkardım. Kardeşim bir şef ve Kanada’nın otantik tatlarını ve tatlarını keşfetmeye çok meraklı. Şimdiye kadar ziyaretçilerim Kanada sebzelerinin, etlerinin, baharatlarının ve hatta farklı mikro bira fabrikalarından denedikleri çeşitli bira türlerinin kalitesinden çok etkilendiler.

Yoğun saat trafiğinin yükünden kaçınmak için sabah 9:30 civarında gittik ve mükemmel havanın olduğu başka bir günde QEW otoyolunda batıya doğru yol aldık. Mississauga, Oakville, Burlington ve Hamilton’un endüstriyel eteklerinden geçtik, burada özellikle Ontario’nun çelik endüstrisinin devasa endüstriyel komplekslerinden etkilendik. Hamilton’un yaklaşık 20 dakika güneyinde otoyoldan, Ontario’nun şarap rotası olan ve NIagara Escarpment’in ana hatlarını izleyen yerel Otoyol No. 8’e döndük.

Şarap turumuzdaki ilk durağımız, bir şarap tadım tesisi ve hediyelik eşya dükkanını kolaylaştırmak için eklenen birkaç modern binaya sahip bir Victoria çiftlik evinin etrafına inşa edilmiş çok etkileyici bir şaraphane olan Peninsula Ridge Estates oldu. Şarap deneme alanı, çok sayıda ahşap ve yüksek tavanlı güzel bir ahır benzeri yapıda yer almaktadır ve tüm şaraplar ve hediyeler çok çekici bir şekilde sunulmaktadır. Avrupalı ​​şarap uzmanlarım 4 çeşit beyaz şarabı tattılar ve gerçekten etkilendiklerini itiraf ettiler. Bazı şarapların eve döndüklerinden daha farklı bir tada sahip olduğunu söylediler ve Ontario’dan gelen şarapların kalitesindeki şaşkınlıklarını belirttiler. Tabii ki erkek kardeşim yemek odasının menüsünü de inceledi ve tesisin gerçekten de ince hazırlanmış yemekler sunan lüks bir gurme restoranı olduğunu doğruladı.

Kesinlikle nemin olmadığı güzel bir gün geçirdik, bu yüzden Peninsula Estates şaraphanesinden Toronto şehir merkezindeki gökdelenleri net bir şekilde gördük. Küçük bir fotoğraf turundan sonra, bir sonraki durağa doğru yola koyulduk: Eastdell Estates, mükemmel bir gözetleme noktasıyla kayalıkların tepesinde bulunan şaraphane. “Bench Bistro” olarak adlandırılan restoran, bölgenin cömert hasatlarına ve yerel üreticilere saygı duruşunda bulunan basit ama yenilikçi yemekler sunmaktadır. Makul fiyatlı, iki kişi bir şişe şarapla yaklaşık 80 $ (CDN) karşılığında yemek yiyebilir.

Bir sonraki durağımız, bir şarap butiğinin yanı sıra Ontario Gölü’ne bakan kapalı ve açık yemek alanı içeren güzel bir ana bina ile Angel’s Gate Estates adlı nispeten yeni bir şaraphaneydi. Burada şarap tatmadık ama kesinlikle manzaranın tadını çıkardık. Yine şarap tadımına ev sahipliği yapan tesisler ve çevresi etkileyiciydi.

Daha sonra, Niagara Escarpment’in eteklerinde yer alan Vineland Estates Şaraphanesi’ne, uzakta Ontario Gölü’ne doğru gittik. Bu şaraphaneye bazen “Ontario’nun En Güzel Şaraphanesi” olarak atıfta bulunulmaktadır ve biz kesinlikle konumdan memnun kaldık. 1877 tarihi bir ahırda bulunan bir restoranın yanı sıra bir şarap butiğine sahip başka bir şaraphane. Butikte şaraplar, kaliteli cam eşyalar ve yerel reçeller var ve Avrupalı ​​gezginlerim günün ikinci tadımına başladılar, bu sefer hem kırmızı hem de beyaz çeşitlerin tadını çıkardılar. Şaraphane, üzüm jöleleri ile birlikte çeşitli kraker ve peynir çeşitleri sunarak, Ontario’nun şarap yolundaki bir grup aç hacıya küçük bir atıştırmalık sağlıyordu. Ayrıca, çeşitli şarap imalathanelerindeki personelin son derece misafirperver ve arkadaş canlısı olduğunu ve gün boyunca pekiştirilen bir izlenim olduğunu belirttik.

Öğle yemeği durağımız, golf ve şarap meraklıları için zevkler sunan oldukça sıra dışı bir kombinasyon olan Rockway Glen Golf Sahası ve Estate Winery’deydi. Verandada makul fiyatlı gurme sandviçlerden oluşan bir öğle yemeği yedik ve uygun şekilde güçlenerek bir sonraki varış noktamız olan Niagara Şelaleleri’ne doğru şarap rotası boyunca yolumuza devam ettik.

Ontario’nun en popüler destinasyonlarından birine vardıktan sonra, Toronto’ya giden herhangi bir gezginin kaçırılmaması gereken bir yere vardıktan sonra, arabamızı ana otoparka 18.00 $ ‘a biraz pahalıya park ettik, ancak gece yarısına kadar sınırsız park imkanı sunduk. Şelalelere güneyden yaklaştığımızda, nehrin genişliği ve sarp uçurumdan aşağıya düşmek üzere olan su miktarı konuklarım hayretler içinde kaldı. Suyun kayalardan aşağıya fırlamaya başladığı noktada bir süre durduk. Suyun miktarı ve gücü hayranlık uyandırıyor ve düşen suyun gürleyen sesi bu doğa harikasına uygun bir zemin sağlıyor.

Şelale, boğazın içinde şimdiye kadar gördüğüm en şaşırtıcı eksiksiz gökkuşağını üretti ve Ontario ile New York Eyaleti’ni birbirine bağlayan uygun şekilde adlandırılan Rainbow Köprüsü’ne karşı Niagara Nehri’nin birçok doğal manzarasını sunuyor. Mavi plastik pelerinler giymiş şelalenin dibine tehlikeli bir şekilde yaklaşarak harika bir fotoğraf fırsatı sunuyordu.

Doğal olarak, tüm bu manzaraları gördükten sonra bir şeyler içmek zorunda kaldık ve şelalelere bakan bir restoranın verandasında biraz dinlendik. Kısa molamızın ardından, manzaralı Niagara Parkway boyunca Niagara-on-the-Lake’e doğru ilerledik, geçidi geçen Aero Car tramvayı ve nehrin her iki tarafında bulunan devasa elektrik santralleri gibi çeşitli gözetleme noktalarında birkaç kez durduk. temiz hidro-elektrik enerjisi üretiyor.

Niagara Nehri boyunca uzanan pastoral kırsalda çok sayıda şarap imalathanesi ve meyve bahçesi bulunur ve yol, taze Ontario ürünlerini içeren meyve tezgahları ile kaplıdır. Sonunda arabamızı güzel bir parkın yanına, Niagara Nehri’nin Ontario Gölü’ne döküldüğü yere park ettik. Bu zamana kadar Niagara Nehri, çalkalanan suları ve akıntıları olan öfkeli ve vahşi bir nehirden, Büyük Göllerden birinin sularıyla birleşmeye hazır, yumuşak bir su yoluna dönüştü.

Bu büyüleyici Viktorya dönemine ait köyde küçük bir gezintiye çıktık, güzelce bakılmış evlere ve bahçelere hayran kaldık ve geç olduğundan, Toronto’ya geri dönmek için arabaya geri döndük. Gezimizin son ayağı, St. Catharines’in göl kenarında Niagara-on-Lake’den daha genç bir kalabalığın bulunduğu, güzel küçük göl kenarı köyü Port Dalhousie’den geçmekti.

Bu muhteşem günün çok sayıda izlenimiyle dolu, Toronto’ya geri döndük ve çeşitli izlenimlerimizi paylaştık. Kuzey Amerika’ya hiç gitmemiş olan Avrupalı ​​ziyaretçilerim Niagara Bölgesi’nden gerçekten etkilendiler ve onlara Ontario’nun şarap bölgesinden küçük bir tat verebildiğim için mutluydum.